• 26 maja 2022

Zmiany na rynku pracy w ciągu ostatnich kilku lat są widoczne. Od małych i średnich przedsiębiorstw po wielkie korporacyjne giganty, wszyscy będą musieli dostosować się do nowych zmian. A zmiana nigdy nie jest łatwa, ale jest w najlepszym interesie firmy, jak również rynku pracy.

Jedną z największych zmian, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku lat jest wprowadzenie gier i grywalizacji w miejscu pracy. Według statystyk, gamifikacja w biznesie podwoiła sprzedaż w handlu detalicznym i zwiększyła wydajność pracowników aż o 40%. Ale w jaki sposób gamifikacja jest wykorzystywana w biznesie?

Zrozumienie gamifikacji w biznesie

Istnieją dwa sposoby tłumaczenia zjawiska gam ifikacji i to w oparciu o to, gdzie jest ona stosowana. Na początku zauważyliśmy, że gamifikacja stała się częścią szkoleń pracowniczych. Work-based learning staje się coraz bardziej powszechny, a gamifikacja ma z tym wiele wspólnego.

W dzisiejszych czasach, zamiast zamykać pracowników w pokoju z instruktorem i kazać im słuchać męczących wykładów o tym, jak mogą zwiększyć swoje umiejętności i kompetencje, firmy wykorzystują do szkolenia interaktywne platformy do gier, systemy VR i gry symulacyjne. Dając im możliwość symulowania sytuacji w pracy, z którymi mogliby się spotkać w prawdziwym życiu, gamifikacja zwiększa ich zdolności rozumienia i pomaga im wymyślać rozwiązania potencjalnych problemów, a także usprawniać bieżące praktyki.

Przyciąganie większej liczby klientów

Drugim sposobem wykorzystania gamifikacji w biznesie jest wykorzystanie tej koncepcji w celu przyciągnięcia większej liczby klientów. Dzięki temu, co jest znane jako kasyno gry klienci mogą teraz wchodzić w interakcję z firmą poprzez aplikacje do gier i zdobywać więcej korzyści. Gry kasynowe to rodzaj gier, w których gracze grają na prawdziwe pieniądze lub żetony, które mogą wymieniać na usługi i produkty.

W Ameryce i wielu krajach Europy, coraz więcej osób korzysta z tego typu grywalizacji , aby uzyskać sprzedaż i oferty na produkty i usługi. Dobrym przykładem są aplikacje firm telefonicznych. Dzięki tym aplikacjom ludzie nie tylko mogą płacić za usługi telefoniczne co miesiąc. Mogą grać w gry za pośrednictwem aplikacji, zbierać tokeny, a następnie użyć tych tokenów do wymiany na rzeczy, takie jak darmowe dane.

Wzmacnianie marki firmy

Jeśli jesteś w handlu detalicznym, wprowadzenie takiej aplikacji do swoich klientów może być bardzo pomocne. Możesz zapewnić swoim stałym klientom możliwość codziennej interakcji z Twoim sklepem. Grając w gry poprzez Twoją aplikację mogą zbierać żetony, które następnie mogą zamienić na rabaty. W tym samym czasie, można zapewnić im możliwość zbierania tokenów i wykorzystania ich do uzyskania produktu za darmo.

Zauważono, że ludzie kochają interakcji z gier i aplikacji więcej, jeśli mogą one dostać coś z tego, że nie jest po prostu czas zabawy. Dzięki grom takim jak ta, zwiększysz również swoją markę i połączysz swoją firmę z czymś zabawnym.

Najlepsze materiały o gamifikacji w biznesie

Oczywiście ważne jest, aby Twoje aplikacje i gry działały bez zarzutu. Jeśli system traci dane lub jeśli aplikacja nie jest w pełni zsynchronizowana z użytkownikami, zyskasz złą sławę. To z pewnością nie będzie działać na Twoją korzyść. Gamifikacja Twojego biznesu może być kosztowna. Jednakże, w ciągu najbliższych kilku lat, nie będzie to tylko opcja. To będzie konieczność. Już dziś zrób kolejny krok i wprowadź innowacje do swojej firmy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o gamifikacji w świecie biznesu, możesz odwiedzić oficjalną stronę projektu Triple-Edge, finansowanego przez UE. Znajdziesz tam wysokiej jakości materiały edukacyjne na temat gamifikacji w biznesie, jak również cztery interaktywne gry, które pomogą Ci zwiększyć swoje umiejętności jako właściciel firmy lub pracownik.

Top