• 26 kwietnia 2024

Branding jest istotną częścią każdej firmy. Niezależnie od tego, czy mówimy o produktach czy usługach, odpowiednie strategie brand ingowe są początkiem i końcem przyszłości firmy. Tworzenie strategii brandingowej firmy wymaga czasu, może być niewygodne i od czasu do czasu może wydawać się bezwartościowe. Ale tak nie jest.

Tworzeniemarki dla produktów jest nieco łatwiejsze. Kiedy masz rzeczywisty fizyczny obiekt, który próbujesz sprzedać i wiesz, że masz dobrą jakość, wtedy szanse, że strategia brandingowa będzie rzeczywiście działać są znacznie wyższe. Ale co się dzieje, gdy to, co oferujesz to usługi? Jak będzie działał branding?

Zaczynając od podstaw

Prawda jest taka, że istnieje wspólny punkt wyjścia. Podstawy, na których budowana jest każda strategia brand ingowa. Obietnica. Firma musi być w stanie obiecać doskonałe usługi, doskonałą jakość i oczywiście doskonałe wyniki. W przypadku produktów, obietnica ta jest łatwiejsza do spełnienia. Usługi natomiast opierają się na indywidualnych doświadczeniach każdego klienta z firmą.

Nawet najmniejsza grupa niezadowolonych klientów może być poważnym ciosem dla strategii budowania marki i reputacji firmy. Firmy oferujące produkty mają wiele różnych sposobów, aby "sprzedać" dobrą jakość tego, co oferują i zbudować reputację. Usługi są zazwyczaj rozpowszechniane poprzez słowo z ust. W tym przypadku negatywne komentarze będą słyszane o wiele częściej.

Wspólne wyzwania związane z budowaniem marki usług

Najczęstszymi wyzwaniami przy próbie budowania marki usług są: niespójność, złożoność i nienamacalność. Jak wspomniano powyżej, każdy klient ma inne doświadczenia, więc spójność z obietnicami marki jest niezbędna. Niestety, dzięki technologii, konkurencja może zobaczyć i skopiować Twoje metody i wyniki, więc unikalność jest bardzo trudna do ustanowienia.

Podczas budowania marki dla usług należy postępować zgodnie z poniższymi krokami, aby ułatwić pracę sobie i swojej firmie:

  • Złóż odpowiednią obietnicę
  • Stwórz bodźce wizualne, które będą kojarzyć się z Twoją firmą/organizacją
  • Bądź konsekwentny w swoich działaniach
  • Nawiąż relację zaufania z wszystkimi swoimi klientami
  • Dowiedz się, czego potrzebują i zaoferuj im to przy każdej nadarzającej się okazji
  • Utrzymuj biznes w ruchu. Nieustannie ulepszaj swoje metody i staraj się zbliżyć do unikalności tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Nadal będziesz musiał stosować podstawy brandingu, aby ten proces zadziałał. Rozważ to jako dodatkowe kroki, które będziesz musiał dostosować do podstawowej strategii brandingowej. Postaraj się włączyć strategie proaktywne, które będą związane z unikalnym elementem Twoich usług i wymieszaj je. Połączenie podstaw strategii brandingowej z kilkoma dodatkowymi krokami dla usług da Twojej firmie stały, poprawiający się rezultat.

Top