• 2 grudnia 2024

Wraz z pojawieniem się Internetu, firmy wykorzystują nowe sposoby komunikacji do sprzedaży swoich produktów. Niektóre z najbardziej udanych kampanii w ostatnich latach były w wideo.

Podobnie jak wszystkie inne formy marketingu, kampanie marketingowe wideo wymagają analizy, aby zobaczyć, czy były one udane lub muszą być dostosowane. Oto siedem metryk do pomiaru sukcesu, spostrzeżenia na temat tego, gdzie te metryki są najbardziej pomocne w procesie marketingowym, a także kilka wskazówek dotyczących ich poprawy.

Poprzednie osiągnięcia w marketingu wideo

Niektóre firmy mogą nadal uważać marketing wideo za nieskuteczny. Istnieje jednak wiele statystyk , które potwierdzają jego liczne korzyści.

Social Media Today donosi, że 90% konsumentów twierdzi, że wideo pomoże im w podjęciu decyzji o konwersji. Dodatkowo, gdy filmy są umieszczone na stronie docelowej witryny, współczynnik konwersji wynosi do 80%. Badania pokazują, że konsumenci są często przyciągane do marketingu wideo nad treścią pisaną.

Filmy mogą pokazywać i odpowiadać na pytania dotyczące produktu lub usługi w bardziej przekonujący sposób niż materiały pisane, co zwiększa prawdopodobieństwo, że przypadkowy odwiedzający stanie się klientem. Około 94% marketerów twierdzi, że wideo pomaga klientom zrozumieć to, co jest reklamowane. Materiały wizualne i dźwiękowe są łatwe do zrozumienia, więc naturalnie ich połączenie tworzy lepsze kampanie marketingowe.

Statystyki te pokazują, że marketing wideo jest tutaj na czasie i jest niezwykle korzystny dla kampanii marketingowych.

Wykorzystanie metryki do osiągnięcia sukcesu

Gdy kampania marketingowa wideo jest w toku, ważne jest, aby używać jej analityki do pomiaru trakcji w całym projekcie. Dzięki temu marketerzy będą mogli łatwo sprawdzić, jak radzi sobie ich kampania. Różne metryki będą wartościowe na różnych etapach przedsięwzięcia marketingowego.

Poniższa lista dostarczy przykładów istotnych metryk podczas mierzenia osiągnięć, które będą najbardziej pomocne, gdy.

1. View Count

View count to, jak brzmi, liczba osób, które obejrzały wideo. W początkowych etapach marketingu wideo, view count może pomóc marketerom określić, jak daleko ich wideo jest obecnie osiągane. Wszystkie platformy liczą różne ilości czasu jako odsłony. Na aplikacjach social media liczby te to:

  • Facebook i Instagram: 3 sek.
  • Twitter, LinkedIn, Pinterest i Reddit: 50% reklamy jest w zasięgu wzroku przez 2 sekundy
  • YouTube i Google: 30 sekund lub jeśli reklama jest krótsza niż 30 sekund
  • Snapchat: 2 sekundy

Jeśli firmy chcą otrzymać więcej wyświetleń, mogą spróbować:

  • Wysyłanie tych reklam za pośrednictwem poczty elektronicznej lub udostępnianie na platformach społecznościowych
  • Płacenie za promocję
  • Dzielenie się swoimi klipami z odpowiednią demografią influencerów

2. Interakcja

Interakcja dotyczy tego, jak długo widzowie oglądają wideo z kampanii. Na początku projektu marketingowego może to być przydatne do określenia, jak konsumenci zachowują się podczas angażowania się w wideo. Jeśli oglądają cały klip, to zespół marketingowy wykonał dobrą pracę, tworząc przekonującą promocję. Jeśli jednak widzowie opuszczają wideo przed jego zakończeniem, rozważ:

  • Zmniejszenie długości dla zwięzłości
  • Upewnienie się, że film jest spójny

3. Wskaźnik odtworzeń i powtórek

Współczynnik odtworzeń liczy, ile osób odwiedza stronę internetową firmy i decyduje się na kliknięcie w wideo. Powtórki pokazują, ile razy widzowie obejrzeli ponownie film lub do jakiej jego części wielokrotnie wracają.

Zarówno w początkowych, jak i wzrostowych etapach kampanii marketingowej, może to dostarczyć przydatnych informacji na temat ilości zaintrygowania i tego, jakie części wideo mogą być mylące. Aby zwiększyć współczynnik odtwarzania, spróbuj:

  • Zmienić miejsce, w którym osadzone wideo pojawia się na stronie internetowej
  • Upewnij się, że znajduje się ono we właściwym miejscu z dopasowaną kopią pisemną

Jeśli jest dużo powtórzeń na całym filmie, to najprawdopodobniej oznacza, że zespół marketingowy z powodzeniem stworzył duże zainteresowanie produktem lub usługą firmy. Kiedy ludzie ponownie oglądają tylko część filmu, możliwe, że ta część jest myląca. Pomyśl o:

  • Dostarczeniu większej ilości informacji w innym miejscu
  • Stworzeniu większej ilości filmów wyjaśniających tę skomplikowaną sekcję

4. Unikalne odsłony

Kiedy kampania marketingu wideo zaczyna się rozwijać, warto wiedzieć, ile unikalnych odsłon otrzymuje. Oznacza to pytanie: "Ile nowych osób ogląda ten film?".

Miło jest mieć dedykowaną liczbę widzów, którzy wykazują powtarzalne zainteresowanie kampanią, ale aby firma mogła się rozwijać, wideo musi być oglądane przez coraz więcej osób. Aby zwiększyć unikalne odsłony, rozważ:

  • Zachęcanie widzów do udostępniania kampanii wideo
  • Zbadanie, gdzie może znajdować się idealny konsument i promowanie kampanii tam (geograficznie lub w mediach społecznościowych)
  • Tworzenie filmów, które są łatwe do oglądania i udostępniania

5. Współczynnik klikalności

Jak wielu marketerów wie, CTR, czyli click-through rate, to liczba użytkowników, którzy klikają w reklamę w porównaniu do liczby wyświetleń. Wraz z unikalnymi odsłonami, będzie to ważne, aby spojrzeć na etapie wzrostu.

Czy kampania generuje dużo nowych i powtarzalnych odwiedzających biznes? Z wysokim CTR, kampania marketingu wideo najprawdopodobniej była silna. Aby zachęcić do wyższego CTR, spróbuj:

  • Analizować, czy widzowie opuszczają stronę przed wezwaniem do działania (CTA) w filmie.
  • Zmienić lokalizację CTA lub zmniejszyć długość wideo
  • Upewnić się, że wideo jest przydatne i użyteczne

6. Lubienie, nielubienie i komentarze

Gdy firma się rozwija i chce utrzymać stałych klientów, zwróć uwagę na liczbę polubień i komentarzy, jakie otrzymują nowe kampanie. Duża liczba negatywnych reakcji może oznaczać, że ostatnie działania marketingowe zraziły poprzednich klientów.

Może to być również pomocne w fazie wzrostu, aby sprawdzić, czy pierwsze przedsięwzięcie marketingowe firmy przynosi dobre rezultaty. Aby zachęcić do pozytywnych reakcji i komentarzy, pomyśl o:

  • Pozostaniu wiernym pierwotnemu przekazowi i celowi
  • Tworzeniu odpowiednich, nie spamerskich treści
  • Skierowaniu się do właściwej grupy odbiorców

7. Analiza kohorty

Analiza kohortowa grupuje ludzi według metryki czasowej i pozwala marketerom śledzić ich zachowania podczas interakcji z firmą. Będzie to bardzo pomocne na etapie retencji. Podczas próby utrzymania klientów, segmentowanie ich na kohorty pozwala na łatwiejsze targetowanie za pomocą różnych kampanii wideo. Rozważ te kohorty i opcje wideo:

  • Nowy nabywca: Wyślij wideo z podziękowaniem i zaprezentuj cechy produktu, usługi lub strony internetowej.
  • Powtarzający się klient w ciągu sześciu miesięcy: Wyślij film z podziękowaniem, opisujący jak wiele znaczy ich wsparcie.
  • Klient bez powtórnej aktywności w ciągu sześciu miesięcy: Wyślij wideo z pytaniem o to, jak ich zakup im odpowiadał i zareklamuj produkty komplementarne.

Zdobądź sukces w video marketingu

Kampanie video marketingowe z czasem udowodniły, jak bardzo mogą być skuteczne. Analiza metryk wideo na różnych etapach działalności może pomóc w zapewnieniu zysków. Firmy mogą wiarygodnie sprawdzić, jak skuteczne są ich kampanie i co może wymagać poprawy. Kiedy marketerzy sprawdzają każdą z tych metryk, mogą poprawić swój marketing wideo i sprawić, że więcej kampanii zakończy się sukcesem.

Top