Broszura szkoleniowa - lub jej krótsza wersja, ulotka szkoleniowa - to doskonałe narzędzie reklamowe, które firma może mieć zawsze pod ręką w różnych sytuacjach i celach, aby zwiększyć swoją rozpoznawalność jako firmy oferującej szkolenia oraz jako sposób na zaprezentowanie informacji związanych ze szkoleniami.
Oto, jak to działa:
- Określ, jakie treści chcesz przekazać w broszurze lub ulotce. W zależności od branży, kultury organizacyjnej lub grupy odbiorców może się to dość znacznie różnić. W każdym razie ważne jest, aby skupić się na najważniejszych informacjach.
Co zawiera broszura szkoleniowa?
Obszerna broszura szkoleniowa może być zaprojektowana w następujący sposób:
- Zaczyna się od wstępu lub przedmowy, napisanej na przykład przez kierownictwo.
- Zawiera najważniejsze informacje o firmie.
- Przedstawia przegląd oferowanych przez Ciebie praktyk.
- Przekazuje najważniejsze informacje o treści kursu, czasie trwania szkolenia, usługach i możliwościach, a także perspektywach po zakończeniu szkolenia.
- Przedstawia wrażenia na temat trenerów.
- Zawiera przegląd powodów, dla których warto podjąć szkolenie w Twojej firmie.
- Zawiera krótkie relacje z pierwszej ręki oraz relacje uczestników (np. "Mój typowy dzień jako uczestnika szkolenia").
- Zawiera wywiady i cytaty ze stażystów lub byłych stażystów, którzy rozpoczęli karierę w firmie.
- Zawiera porady dotyczące ubiegania się o pracę w firmie - na przykład od trenerów.
- Zawiera krótkie testy oceniające talent (np. znajdź swoje mocne strony).
- Zawiera zaproszenie do składania podań oraz informacje o sposobach składania podań i wymaganych kwalifikacjach.
- Zawiera dane osób kontaktowych oraz linki do strony głównej firmy i/lub kanałów mediów społecznościowych, gdzie można znaleźć dodatkowe informacje.
- Zastanów się, gdzie i w jaki sposób można rozpowszechnić broszurę reklamową. Przecież broszura, która nie dotrze do grupy docelowej, nikomu nie pomoże. Odpowiednim kanałem dystrybucji może być sama firma - jej biura, hale produkcyjne czy oddziały. Broszury powinny znajdować się wszędzie tam, gdzie dochodzi do kontaktu z klientami. Innymi miejscami dobrze nadającymi się do dystrybucji broszur są targi handlowe, szkoły i placówki doradztwa zawodowego. Rozpowszechniaj broszury online na swojej stronie internetowej lub za pośrednictwem mediów społecznościowych. Poproś pracowników i stażystów o rozpowszechnienie broszury w swoich kręgach przyjaciół i znajomych.
- Okresowo aktualizuj broszurę.
Inne materiały promocyjne
Oprócz broszur i ulotek szkoleniowych w procesie pozyskiwania uczestników można wykorzystać szereg innych materiałów promocyjnych. Często są one mniej elastyczne i mogą być droższe, ale mimo to bardziej skuteczne. Do takich materiałów należą plakaty, banery i inne ogłoszenia. Można je wykorzystać do wspierania wszelkiego rodzaju imprez rekrutacyjnych, takich jak prezentacje na targach szkoleniowych, w salach lekcyjnych lub podczas imprez typu "otwarte drzwi". Ponadto można je wykorzystywać do reklamowania się wszędzie tam, gdzie mogą być widoczne dla grupy docelowej, czyli w takich miejscach, jak oddziały firm, bramy wjazdowe do fabryk, szkoły, autobusy szkolne, metro itp.
Projekt "StartApp - Starting with Apprenticeship" wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w intensyfikacji ich zaangażowania w szkolenia w firmie. W tym celu projekt ten oferuje rozwiązania w zakresie rekrutacji młodych ludzi zainteresowanych szkoleniem w miejscu pracy. Nacisk kładzie się tu na metody pozyskiwania, selekcji i integracji stażystów w pierwszej fazie ich zatrudnienia w firmie.
Podręcznik "Znalezienie i zatrzymanie stażystów" jest przewodnikiem dla firm, które chcą, aby ich rekrutacja stażystów była w stanie sprostać obecnym wyzwaniom na rynku szkoleniowym. Prowadzi on czytelnika krok po kroku przez poszczególne etapy rekrutacji. Liczne wskazówki i instrukcje zapewniają skuteczne wdrożenie działań rekrutacyjnych w praktycznym środowisku biznesowym. Ujawnia nowe sposoby inspirowania młodych ludzi do kariery i pozyskiwania ich jako stażystów.