Celem 13. Policy Briefing jest zaproponowanie zaleceń politycznych dla państw UE, aby kultura i kreatywność stały się impulsem do osiągnięcia SDGs i Agendy ONZ 2030.
Co więcej, kryzys COVID-19 uwydatnia, jak krytyczna jest ta zmiana, ponieważ branża kultury i branża kreatywna otrzymały obecnie duży cios. Przekłada się to na utratę dochodów przez specjalistów i firmy działające w tych sektorach.
Jednak pomimo tego kryzysu, możemy również zaobserwować kilka interesujących możliwości, które mogą potencjalnie przekształcić ten sektor.
W briefingu politycznym zidentyfikowano trzy główne możliwości w sektorze kultury i sektorze kreatywnym.
Po pierwsze, szybki wzrost dostępu do technologii cyfrowych stworzy "nową normę". Doprowadzi to prawdopodobnie do digitalizacji gospodarki kulturalnej i kreatywnej, tworząc w ten sposób nowe doświadczenia i potencjał. Rzeczywistość rozszerzona może również odegrać znaczącą rolę w integracji kreatywnych sektorów kultury i kreatywnych z instytucji kultury.
Po drugie, kryzys COVID-19 podkreślił związek między kulturą a spójnością społeczną i dobrostanem psychicznym. Rozszerzenie kreatywnych potrzeb zawodowych tworzy nowe potencjały dla przemysłu kreatywnego.
Po trzecie, identyfikacja potencjału, jaki kultura posiada w osiąganiu SDGs i Agendy ONZ 2030.
Niniejsze opracowanie zawiera trzy zalecenia polityczne:
Osiągnięcie SDGs i Agendy 2030 będzie kolejnym wielkim wyzwaniem dla UE.
Kultura może odegrać znaczącą rolę wspierającą w osiąganiu tych celów. Aby jednak rola kultury stała się bardziej widoczna i wpływowa, potrzebne są zmiany w polityce poszczególnych państw i na poziomie europejskim.
Ponadto kryzys COVID-19 nie tylko pomógł podkreślić znaczenie kultury i kreatywności podczas kryzysów, ale także stworzył nowe potrzeby, które mogą wysunąć kulturę na pierwszy plan.
Projekt Social and Creative leży pod parasolem Interreg MED. Opiera się na wynikach poprzedniego projektu horyzontalnego TALIA i zajmuje się kreatywnością i innowacjami społecznymi.
W szczególności, projekt ma trzy plany działania, które obejmują budowanie społeczności skupiającej się na społeczności Innowacji Społecznej, promowanie wdrażania oraz transfer wyników poprzez innowacje polityczne.
Aby zapoznać się z Policy Briefing projektu Social and Creative Project n. 13, kliknij tutaj.
Dowiedz się więcej o projekcie, jego celach i działaniach na oficjalnej stronie internetowej.